Review

Album review: VAV – MADE FOR TWO

vav, iwonchuu, iwonder, iwonders, iw, Kpopfan, Kpop, Nederland, Rotterdam, hallyu, south, korea, zuid, albums, muziek, music, benelux, cheap, Belgie, Koreaans, kopen, made, for, two

VAV is, na bijna een jaar, terug met een nieuw mini album! Het album ‘MADE FOR TWO’ is alweer de zesde aanwinst voor VAMPZ (fandom) en heeft in totaal vijf splinternieuwe tracks om van te genieten. Ik neem je mee tijdens mijn luistermarathon.

1. MADE FOR TWO (TITLE)

Net als de titel van het album, heet ook de title track ‘Made For Two.’ Ik heb al een stukje van het nummer mogen bewonderen in de highlight medley én de teasers, dus het refrein is niet meer onbekend, maar de rest van het nummer was nog een totale verassing! Made For Two begint met de prachtige vocals van Baron, iets wat ik als VAMPZ erg waardeer, omdat we Baron nu anderhalf jaar moeten missen door zijn dienstplicht in het leger. Al met al is de track een muziekaal sterk nummer met gevoelige tekst. Wat voor mij ook opvallend is, is dat twee leden die eerder vaak weinig tot geen lines kregen (Lou en Jacob) nu meer én langer te horen zijn. Well done!

2. Into You

Ohmy, toen ik de kleine teaser van dit nummer in de highlight medley hoorde, wist ik stiekem al dat ik het geweldig ging vinden, en dat blijkt dus ook zeker het geval! Een lekkere frisse beat met zoetsappige lyrics, heerlijk! Vooral dat begin van het refrein, St. Van’s voice, oof- Wist je trouwens dat: St. Van dit nummer heeft geproduceerd én gecomponeerd en Lou de tekst voor het liedje schreef? We stan talent ^^ (Spoiler: de rest van de nummers zijn ook gemaakt en/of geschreven door members van de groep, dus daar zal ik het nog wel veel over hebben ;))

3. Moto

Groovyness incoming! Probeer maar eens stil te blijven zitten tijdens dit nummer. Qua originaliteit echt een top nummer wat mij betreft. De hoge noten van Ziu in het refrein wisselen af met Ayno’s unieke rap en het past gewoon! Deze masterpiece is dan ook samengesteld en geschreven door Ayno zelf.

4. Hold Tight

Elk album needs a ballad. Als je het hiermee eens bent is ‘Hold Tight‘ zeker iets voor jou. Persoonlijk vind ik het erg fijn om de stemmen van de leden van VAV in deze setting te horen. De rest van de nummers op het album hebben veelal erg hoge noten, wat misschien wat eentonig kan worden voor luisteraars. (en ook erg lastig is om vol te houden live?) Hold Tight geeft de ruimte voor lagere octaven, waarin (naar mijn mening) de stemmen van leader St. Van en vocal Ace erg tot zijn recht komen. Ook horen we in deze track de twee rappers, Ayno en Lou, een stukje zingen! Hold Tight is samengesteld en geschreven door member Ace.

5. You Taught Me Love

Het laatste nummer op het album is Lou’s ‘You Taught Me Love,’ de enige song die we al eerder dan de release van het album mochten beluisteren, via het officiële YouTube account van A Team (het label van VAV). Het opvallende aan dit nummer is dat het volledig in het Engels wordt gezongen. Het enige jammere vind ik, dat we Lou aan het begin niet zo goed kunnen horen? Zijn stem is van nature lager, maar voor mijn gevoel overheerst de muziek, wat inkomen in de song een beetje lastig maakt. Ik geniet in dit nummer vooral van het refrein dat je, na één keer horen, al heerlijk kan meezingen.

Conclusie:

Made For Two is een album waar ik, sinds het einde van de promotie voor Poison (het vorige album van VAV) eigenlijk al op wacht. Ik ben dan ook wel wat biased als het op mijn mening van het album aankomt, omdat VAV één van mijn absolute favoriete groepen is. Naar alle tracks kijkende, zit er een goede variatie in de genres van de songs. Ook enorme props naar alle leden die hebben meegewerkt aan de B-side songs! Persoonlijk vind ik vijf nummers een beetje weinig, maar het heet natuurlijk niet voor niets een mini album.

Mijn favoriete nummer op het album: Moto.

Wat vind jij van MADE FOR TWO? En wat voor concept zou jij VAV graag zien doen in de toekomst? Laat het me weten in de reacties hieronder of via instagram: @kpop.nu!